Regulament

Regulament de participare

Timisoara City Marathon 2021 | 5th Edition

 

  1. REGULI GENERALE

1.1. Organizatorul evenimentului este Clubul Sportiv Asociatia Alergotura din Timisoara. Evenimentul Timisoara City Marathon (denumit mai jos si “TCM” sau “Evenimentul”) este un eveniment de masa dedicat in special sportivilor amatori, dar care poate fi deschis si elitelor.

1.2. Prevederile acestui Regulament se aplică tuturor celor care au statultul de Participanti la Eveniment , respectiv au realizat o inscriere validă si confirmată de catre Organizator și sunt in posesia unui număr de concurs valid pentru Eveniment. Participanții se obligă sa respecte condițiile impuse de către Organizator pe toată durata Evenimentului.

1.3. Înscrierea Participanților se face prin înregistrare online pe site-ul www.timisoaracitymarathon.ro sau, în masura în care Organizatorul decide astfel, prin înscriere la fața locului. În ambele situații Participanții vor semna sau vor accepta prin selectare on-line, un formular de înscriere prin care declară că acceptă şi înţeleg termenii şi condiţiile de participare la Eveniment, precum şi regulamentul Evenimentului, îşi dau acordul ca imaginea lor sau alte date publice precum rezultatele obţinute, clasamentele, să fie folosite în materialele de promovare ale evenimentului, sub forma de fotografii, afişe, filme, interviuri etc. în mod gratuit şi necenzurat;

1.4. Ediția a 5-a a Timisoara City Marathon se va desfășura în data de 24 octombrie 2021.

1.5. Organizatorul are dreptul de a refuza inscrierea si/sau participarea la cursa a unui participant.

1.6. Traseul competiției este descris în sectiunea dedicată de pe timisoaracitymarathon.ro

1.7, Participarea la evenimentul Timișoara City Marathon 2021 se face în conformitate cu reglementările și restricțiile naționale privitoare la situația incidenței cumulate a infectării cu virusul SARS-CoV-2. Conform ultimelor instrucțiuni, participanții vor trebui să prezinte la preluarea kitului sau la linia de start certificatul verde care sa ateste trecerea prin boala in ultimele 180 de zile sau vaccinarea împotriva COVID-19 cu schema completă de vaccinare, mai veche de 10 zile.

2. OBLIGAȚIILE PARTICIPANȚILOR

2.1. Participarea la Eveniment se face pe propria răspundere a Participantului, în deplină cunoştinţă a capacității de a participa la eveniment, a stării de sănătate fizică şi mentală.

2.2. Fiecare participant este responsabil pentru propria securitate şi siguranţă. Organizatorii, partenerii, sponsorii, voluntarii şi personalul care participă la organizarea evenimentului nu sunt responsabili in nicio situatie pentru orice fel de rănire, pagube de orice fel sau deces care pot surveni în timpul sau ca urmare a desfăşurării Evenimentului.

2.3. Organizatorul recomanda participantilor incheierea unei  asigurarari în caz de accidente, valabilă pentru competiții sportive.

2.4. Participanţii au obligaţia de a cunoaste si respecta regulile Evenimentului si de a asculta şi de a respecta indicaţiile/instrucţiunile Organizatorului.

2.5. Organizatorul poate interzice luarea startului sau continuarea cursei pentru orice participant dacă acesta se prezintă în stare de ebrietate sau este sub efectul substanţelor halucinogene, dacă prezintă o stare de slăbiciune sau epuizare fizică sau psihică.

 

3. PROCESUL DE INSCRIERE, TAXA DE PARTICIPARE

3.1. Înscrierile online se deschid si se inchid la data şi ora prevăzută de organizator pe site-ul evenimentului www.timisoaracitymarathon.ro.

3.2. Procesul de inscriere consta in parcurgerea cu succes a urmatoarleor etape:

a) Inscrierea

Înscrierea se va face online până la data indicata de Organizator sau la epuizarea numerelor alocate curselor. Dacă rămân numere disponibile, vor fi acceptate înscrieri și la locul desfășurării evenimentului, înainte de concurs, cu achitarea taxelor de participare curente.

Înscrierea are ca scop rezervarea unui număr de concurs la una dintre cursele evenimentului și se face pe principiul “primul venit – primul servit”. Numarul va fi rezervat timp de 3 (trei) zile lucratoare, timp in care este asteptata confirmarea achitarii taxei corespunzatoare cursei alese. Daca plata nu este efectuata in cele 3 zile lucratoare inregistrarea este anulata.

b) Plata taxei de participare.

Taxa de participare poate fi diferita in functie de cursa, perioada de inregistrare, numar de locuri ramase disponibile, existenta (sau nu) a anumitor reduceri sau gratuitati. Organizatorul isi rezerva dreptul de a modifica aceste taxe in functie de conditiile momentului. 

Taxa de participare se poate face online, in momentul inscrierii, precum si ulterior acesteia prin transfer bancar in contul:

RO45.BACX.0000.0007.9166.2000 al CS Asociația Alergotura deschis la banca Unicredit,  CIF 30549630, mentionand la detaliile de plată: „Participare TCM2021  Nume, prenume” (numele persoanei pentru care se efectuează plata)

Cu acordul prealabil al Organizatorului, in cazuri speciale, plata se poate realiza si in numerar.

Detalii despre calendarul de inscriere, numarul de locuri disponibile si taxele de participare se gasesc pe pagina Calendar inscrirere/Taxe participare

Având în vedere cvasi-simultaneitatea startului curselor o persoana poate fi înscrisă la o singura cursa reala. Transferul de la o cursă la alta se poate face în perioada in care inscrierile sunt deschise, prin renunțarea la cursa inițială și re-înregistrarea la noua cursa, în limita locurilor disponibile si cu plata diferentei de taxa la momentul transferului. 

Odată înscrierea făcută, numele și prenumele persoanei precum și cursa aleasă vor fi publicate pe site-ul Evenimentului, putand avea unul din urmatoarele statusuri:

INP – Inregistrare incompleta – Acest status apare cand inregistrarea nu a fost finalizata corect sau cand datele sunt inclomplete. Acest status nu obliga cu nimic nici Participantul nici Organizatorul. Organizatorul poate sa stearga oricand astfel de inregistrari. Pentru a se inscrie Participantul trebuie sa reia intreg procesul de inscriere.

NEW – Inregistrare noua, in curs de validare – Inregistrarea a fost initiata corect dar nu a fost facuta plata taxei de participare. In acest moment inscrierea NU este valida dar un mesaj (e-mail) de multumire care contine si instructiunile de plata a fost transmis pe adresa de e-mail folosita la inscriere. Pentru validarea inscrierii trebuie facuta plata taxei de participare.

PPD – Plata intarziata – Plata nu a fost facuta in intervalul specificat iar inscrierea NU este validata. Un mesaj care sa va reaminteasca necesitatea efectuarii platii a fost transmis pe adresa de e-mail folosita la inscriere. Organizatorul poate anula in orice moment inregistrarea avand acest status fara niciun fel de obligatie. Pentru a se inscrie Participantul trebuie sa reia intreg procesul de inscriere, de preferat cu plata online.

CONF – Inscrierea este validata. Un numar de concurs a fost alocat. Pe adresa de e-mail folosita la inscriere s-a trimis un mesaj de confirmare precum si “Declaratia pe propria raspundere” pe baza careia va puteti ridica kitul de participare.

CAN – Inregistrare anulata – Organizatorul nu are nicio obligatie in acest caz. Pentru a se inscrie Participantul trebuie sa reia intreg procesul de inscriere, de preferat cu plata online.

3.3. La acest Eveniment varsta minima admisa este de 16 ani pentru Semimaratonul “Eugeniu de Savoya”, respectiv 18 ani pentru Maratonul “Cavalerii Cetatii”. La cursa “Poarta Forforosa” sunt acceptate persoane cu varsta mai mare de 14 ani, impliniti pana la data concursului. 

Minorii vor fi admisi in concurs doar pe baza unui “Acord pe propria raspundere” semnat de parinte sau tutorele legal predat organizatorului sau trimis pe mail@alergotura.ro inainte de plecarea in cursa.

3.4. În caz de neprezentare la start, abandon sau retragere din orice motiv, taxa de participare nu se returnează.

3.5. În cazul anulării competiţiei în situație de forţă majoră sau din motive care nu depind de organizator, incluzand aici toate restrictiile legate de Covid 19 ce pot opri participantii sa participe la Eveniment sau Organizatorul sa fie poata organiza in bune conditiuni Evenimentul, taxa de înscriere NU se returnează. Organizatorul NU va suporta în nici un fel costurile adiacente (transport, cazare, masă, etc.) ale participanţilor.

3.6. In cazul in care Semimaratonul “Eugeniu de Savoya”, respectiv  Maratonul “Cavalerii Cetatii” nu pot fi organizate in siguranta din orice motive, inclusiv cele legate de Covid 19, Organizatorul va oferi posibilitatea fiecarui participant inscris sa participe la o  Cursa Virtuala “Timisoara City Marathon” care va fi anunțată ulterior, fara restituirea vreunei diferente de preț. In cazul in care participantul nu doreste acest transfer NU i se va returna taxa de participare. 

3.7. Transferul unei inscrieri validate: Participantii au posibilitatea de a transfera catre o alta persoana o inregistrare valida (CONF) avand obligatia sa anunte in prealabil Organizatorul pe adresa contact@timisoaracitymarathon.ro si cu obligativitatea ca persoana care va participa la cursa sa indeplineasca si sa fie de acord cu toate conditiile din prezentul regulament. Niciun transfer nu seste valid daca nu a fost aprobat de catre organizator prin trimiterea unui e-mail ce contine “Declaratia pe propria raspundere” pe baza careia va puteti ridica kitul de participare. Organizatorul poate aplica o taxa de transfer.

3.8. Transferul intre probe este posibil pana la 18 octombrie 2021.

 

4.KITUL DE CONCURS

4.1. Kit-ul de concurs la cursele reale cuprinde:

    • Acces la cursa aleasa
    • Numar de concurs
    • Cronometrare cu cip
    • Medalie finisher
    • Acces la punctele de hidratare si alimentare
    • Asistenta medicala
    • Tricoul evenimentului (din bumbac)
    • Elemente promotionale ale sponsorilor si organizatorilor.
  •  

 

5.CATEGORII ȘI CLASAMENT

5.1. Se fac clasamente separate pentru fiecare proba/cursa.

Clasamentul OPEN se va face pe timpul net (calculat între momentul în care alergătorul trece pe sub poarta de start și cel în care încheie cursa). Participantii vor lua startul in mod esalonat.

5.2. Premiile  Timisoara City Marathon sunt mentionate la sectiunea “Premii“. Se vor acorda premii in bani DOAR la sectiunea OPEN (masculin/feminin). 

5.3. Toti participanții care trec linia de sosire vor fi premiati cu o medalie.

5.4. Organizatorul va afisa clasamente pe baza categoriilor de varsta definite la inscriere.  Detaliile legate de categorii sunt mentionate in sectiunea Premii

5.5. Validarea finala a clasamentului se va face în 2 săptămâni de la terminarea evenimentului, după soluționarea contestațiilor și a cazurilor de forță majoră.

5.6. Premiile în bani se plătesc exclusiv prin transfer bancar în contul titularului până la data de 30 noiembrie 2021 din contul CS Asociatia Alergotura.

 

6. PROCEDURA DE CONCURS

Pentru cursele reale:

6.1. Numărul de concurs va fi inmanat tuturor Participantilor cu o inscriere confirmata si trebuie prins pe partea din față a tricoului şi trebuie să fie vizibil pe toată durata concursului. În caz de abandon, numărul trebuie predat la punctul de control/cronometrare unde se anunţă retragerea din concurs.

6.2 Cipul de cronometrare este fixat pe numărul de concurs (lipit pe spatele numărului) și se poartă împreună cu numărul de concurs, pe tricou, în față, preferabil în zona abdomenului, neacoperit de alte echipamente.  Dezlipirea sau deteriorarea cipului duce la imposibilitatea cronometrarii – fapt pentru care Organizatorul nu isi asuma nicio raspundere

6.3. Startul se va da la data şi ora stabilite de organizator şi anunţate pe site-ul competiţiei in conformitate cu Programul evenimentului. Locurile zonelor de start vor fi publicate pe pagina oficială a evenimentului.

6.4. Retragerea din concurs din alt motiv decât cel de accident se poate face doar la punctele de control de pe traseu sau în zona start/sosire. Concurentul care nu mai poate sau nu mai doreşte să continue concursul are obligaţia de a se deplasa până la cel mai apropiat punct de control sau la punctul de start/sosire, unde va preda numărul de concurs şi va fi considerat retras.

6.5. Oprirea, retragerea din cursă, penalizări, descalificări.

Organizatorul își rezervă dreptul de a opri un participant în următoarele cazuri:

    • s-a accidentat după start
    • starea fizică nu-i mai permite continuarea cursei
    • are un comportament lipsit de fair play fata ce ceilalti participanti, organizatori sau public.

Orice participant care nu mai poate sau nu mai vrea să continue cursa, indiferent de motiv, trebuie să-i informeze pe organizatori imediat, la start, la punctele de control/cronometrare, la finish sau sunând la numerele de urgență comunicate.

Următoarele situații pot conduce la descalificare:

    • Lipsa unui obiect din echipamentul obligatoriu (ex. numarul de concurs, cip de cronometrare)
    • Ratarea unui punct de control sau neparcurgerea întregului traseu
    • Nerespectarea regulilor competiției
    • Comportament nesportiv față de alți participanți, oficiali, public, alte persoane
    • Modificarea sau schimbarea numerelor de concurs
    • Participarea la o proba diferita decât cea la care a fost validată înscrierea
    • Poluarea mediului inconjurator

 

7. PROTECȚIA MEDIULUI ÎNCONJURĂTOR

7.1. Este strict interzisă aruncarea deşeurilor de orice fel, în orice loc de pe traseu, în afara celor amenajate sau la punctele de control.

7.2. Cei care nu respectă această regulă pot fi descalificaţi.

 

8. ECHIPAMENT OBLIGATORIU

8.1. Următorul echipament este obligatoriu pentru fiecare participant care va fi prezent la start:

    • încălțăminte sport pentru alergare;
    • ținută sportivă (pantaloni /fustă/colanți, tricou/maieu de alergare)
    • număr de concurs, care va fi ridicat de la organizator. Numărul va trebui purtat la vedere, pe piept sau în partea din față fără a fi deteriorat sau modificat.

Organizatorul își rezervă dreptul de a interzice participarea sportivilor care nu îndeplinesc condițiile de echipare.

 

9. RECLAMAȚII / CONTESTAȚII

9.1. Reclamaţiile şi contestaţiile se depun în scris catre Organizator în decurs de 30 min de la închiderea oficială a cursei.

 

10. MODIFICAREA TRASEULUI. ALTE DECIZII PRIVIND DESFĂȘURAREA CONCURSULUI 

10.1. Traseul curselor reale va fi publicat pe site-ul Evenimentului. Organizatorul poate modifica oricând traseul sau poate anula/opri competiţia dacă aceasta nu se poate desfăşura în condiţii de siguranţă.

10.2. Orice decizie va fi luată de comitetul de concurs sau de directorul de concurs.

10.3. Organizatorul îşi rezervă dreptul de a aduce modificări asupra informaţiilor afişate pe site, a regulamentului sau a programului, etc. Organizatorul își rezervă dreptul de a completa și modifica acest regulament fără a notifica în prealabil participanții. Dacă apar modificări semnificative ale regulamentului, acestea vor fi afișate vizibil pe site-ul evenimentului și/sau pe pagina de Facebook a evenimentului

11. DREPTURI DE AUTOR

11.1. Prin înscrierea în competiţie participanţii vor autoriza Organizatorii, inclusiv partenerii acestora, să folosească şi să reproducă orice material conţinând imagini din cadrul Evenimentului care includ participanţii. Clubul Sportiv Asociația Alergotura este înregistrat de Ministerul Justiției din anul 2012 (CIF //2661/A/2012) ca entitate non-profit, deține număr de înregistrare în Registrul Sportiv din 2015 (Nr. CIS TM/7/00004/2015) si este operator de date cu caracter personal, inregistrat la ANSPDCP cu nr.36515.

12. RESPECTAREA MASURILOR PRIVIND RASPANDIREA SARS COV 2 

Participarea la evenimentul Timișoara City Marathon 2021 se face în conformitate cu reglementările și restricțiile naționale privitoare la situația incidenței cumulate a infectării cu virusul SARS-CoV-2. Conform ultimelor instrucțiuni, participanții vor trebui să prezinte la preluarea kitului sau la linia de start a Certificatului Verde COVID. Acesta se obtine de pe site-ul certificat-covid.gov.ro daca titularul intruneste una dintre conditiile urmatoare:
– trecerea prin boală (valabil între a 15-a zi şi a 180-a zi ulterioară confirmării infectării)
– finalizarea schemei complete de vaccinare (de cel puțin 10 zile) – nu include doza booster
– rezultatul negativ al unui test RT-PCR (nu mai vechi de 72 de ore)  – adica efectuat dupa 21 octombrie 2021
– rezultatul negativ al unui test antigen rapid (nu mai vechi de 48 de ore) – adica efectuat dupa 22 octombrie 2021
Pentru clarificare: unicul document care va fi luat in considerare este Certificatul Verde Covid (in format electronic sau tiparit) pe care organizatorii il vor verifica pe baza aplicatiei Check DCC. Nu vor fi luate in considerare alte adeverinte, documente dovedind testarea, etc.

La prezentarea Certificatului Verde Covid si a unui act care sa confirme identitatea titularului (CI, Pasaport) participantul va primi o bratara de hartie pe baza careia va fi admis in perimetrul de desfasurare a evenimentului. In lipsa acestei bratari intrarea in perimetru nu este permisa, organizatorul putand interzice accesul pana la prezentarea unui Certificat Verde Covid.